2008年11月5日 星期三

OBAMA WINS!!

今天美國產生了第一個黑人總統。在美國200多年的歷史中,黑人由奴隸一直到總統,中間有多少血淚,多少爭戰及衝突。不過,美國又再一次證明AMERICAN DREAM真的存在! 我其實恨討厭美國人那種大美國主義,以為美國就是全世界,及對積極樂觀的偏執;不過,現在也真的要為她鼓掌。(真是超級hollywood ending!!)

我親愛的台灣同胞,我們是時候要團結了! 不要再被搞分裂的政治敗類模糊我們的焦點了!!我們曾創造政治奇蹟,可是這奇蹟已被陳水扁玩弄得變成一個笑話! 也只有如蟑螂的他,會完全沒道德觀,沒羞恥心,只為了自己的生存,罔顧千萬同胞的生計,在下台之後還能弄權繼續分裂我親愛的台灣! 以為天下大亂,自己區區盜用巨款的罪行會被大家遺忘。台灣是否是一個國家? 我真的覺得不重要,最主要在我們每一個台灣人的心中,她永遠是我們稱為家的地方。

以下是我覺得obama的speech說得好的地方:
If there is anyone out there who still doubts that America is a place where all things are possible; who still wonders if the dream of our founders is alive in our time; who still questions the power of our democracy, tonight is your answer.
x x x
if this financial crisis taught us anything, it's that we cannot have a thriving Wall Street while Main Street suffers - in this country, we rise or fall as one nation; as one people.
x x x
As Lincoln said to a nation far more divided than ours, "We are not enemies, but friends...though passion may have strained it must not break our bonds of affection." And to those Americans whose support I have yet to earn - I may not have won your vote, but I hear your voices, I need your help, and I will be your President too.
(希望小馬哥能拿出這種魄力! )
x x x
our stories are singular, but our destiny is shared, and a new dawn of American leadership is at hand. To those who would tear this world down - we will defeat you. To those who seek peace and security - we support you. And to all those who have wondered if America's beacon still burns as bright - tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope.
(美國夢真的仍存在!美國的super hero漫畫所宣揚的價值觀真的影響深遠!)
x x x
This is our time - to put our people back to work and open doors of opportunity for our kids; to restore prosperity and promote the cause of peace; to reclaim the American Dream and reaffirm that fundamental truth - that out of many, we are one; that while we breathe, we hope, and where we are met with cynicism, and doubt, and those who tell us that we can't, we will respond with that timeless creed that sums up the spirit of a people: Yes We Can.
(看到這裡我真的留下感動的眼淚! 美國那討人厭的積極樂觀真是沒話講!!)

最後希望大家都有一個HOLLYWOOD ENDING!!

2 則留言:

匿名 提到...

我現在正需要美國式討人厭的積極!吸引力法則目前僅作用在上班不塞車和中了400元的大樂透...前天,我被惡嘴娘叫去足足羞辱了60分鐘,加上公司最近賣出部份工作的事業體,她竟然要我自己去找足40%的工作量,不然就要扣40%的薪水!哈,在台灣的美商真是個鳥地方嗎?!原來公司賣了事業體,員工要自己四處跟其他事業體兜售自己?真的是不見一事不長一智啊...本來當笑話跟值得信賴的同事講,結果竟不爭氣地哭了...結果呢?在同事的鼓勵下,我含著眼淚請總經理想辦法幫助我,真是前所未有的全新體驗.說是說了,接下來我不知道還要面對什麼前所未有的風波,現在只能正面思考囉...正當我積極遞送履歷時,想不到認為最有機會可能中選的未來東家,竟然大辢辢地在徵人!難道?我會在這個最嘔的時刻都失去最後的一線希望嗎?...這時,我只用"最討人厭的美國式積極"正面地想:我絕對是萬中之選,新東家怎麼看最後一定是選我滴啦!...世界正陷於紛亂的價值中,我卻只想著怎麼以光速趕快脫離每日漫長的言語暴力,是不是太目光如豆了?---有點糗,繼續保持匿名囉

Miss O 提到...

親愛的匿名,
別忘了秘密有一個重要環節,就是要PICTUREZIED 你寫想要的情境啊!!你的上司真是太可惡了!!哭出來不是不爭氣啊!不開心的事不需要用笑話來包裝啊!你有一個可以讓你放下包裝的同事是一件很開心的事!!!而你老闆一定自己都很擔心自己地位不保,所以才會逼你。她真的要非常擔心自己,因為你是真的做事的人,而她是靠嘴及氣勢做事,薪水又高。上頭一定會找她開刀先!!
算了,你都快要去新公司了!再忍一下吧。最後,又能領DOUBLE PAY AND BONUS,又能換新公司,真是皆大歡喜!!RIGHT?